4 en 5 mei 2010

Op 4 mei herdachten we niet alleen de slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog, maar ook allen die daarna het leven lieten tijdens vredesmissies. Het monument VRIJ in het park De Laning was vernieuwd, c.q. aangepast naar deze tijd.
Vervolgens konden wij op 5 vieren dat we al 65 jaar vrij zijn. Kijk ook vooral eens onder de knop van 4 en 5 mei van deze website; daar kunt u de toespraken vinden van de burgemeester, de heer K. Tigelaar, en de voorzitter van de Oranjevereniging Arie van Pelt, evenals de gedichten die de schoolkinderen hebben voorgelezen.
De toespraken van burgemeester K. Tigelaar en de voorzitter van de Oranjevereniging Prinses Juliana, evenals de gedichten die door de schoolkinderen zijn voorgedragen kunt u via onderstaande links nog eens doorlezen.

De taptoe met 2 prachtige showkorpsen, showkorps Juliana uit 's Gravendeel en showkorps Jong Holland uit Zwijndrecht, vond plaats op zaterdag 1 mei, met aansluitend de lampionoptocht. Helaas viel de belangstelling voor de taptoe wat tegen, maar de kinderen vonden het prachtig om nog zo laat op zaterdagavond in het donker met hun lampion of fakkel te lopen.
Tot slot was er op de avond van 5 mei nog een Bevrijdingsconcert in de Dorpskerk door Alex en William den Boer