4 en 5 mei 2012

Op 4 mei herdachten we niet alleen de slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog, maar ook allen die daarna het leven lieten tijdens vredesmissies. Er vond weer een indrukwekkende bijeenkomst plaats bij het Joods gedenkteken op de Havendam, gevolgd door een stille tocht door het centrum en het park naar het monument VRIJ in de Laning. Hier vond om 20.00 een herdenkingsbijeenkomst plaats die weer werd bijgewoond door vele kinderen en volwassenen.

De toespraken van de burgemeester, de heer K. Tigelaar, en de voorzitter van de Oranjevereniging de heer A. van Pelt, evenals de gedichten die de schoolkinderen hebben voorgelezen kunt u via onderstaande link nog eens nalezen.

Tot slot werd op zaterdag 5 mei het bevrijdingsvuur, dat die nacht door het Roparunteam Oud-Beijerland was opgehaald  uit Wageningen, ontstoken door burgemeester K. Tigelaar. Aansluitend was er een standwerkersconcours en werd het centrum muzikaal opgeluisterd door de Flaterbende.

Ter afsluiting was er op de avond van 5 mei nog een Bevrijdingsconcert in de Dorpskerk door Alex den Boer op het orgel en Simone Verhorst op de vleugel.
Op de fotopagina zijn veel foto's te vinden van deze feest- en herdenkingsdagen.

Daarnaast kunt u foto's bekijken in de Beijerkrant http://www.debeijerkrant.nl/20120501701/nieuws/lokaal-nieuws/fotos-koninginnedag-2012